Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi

Poniżej znajdziesz listę odpowiedzi na pytania, które trafiają do nas najczęściej. Mamy nadzieję, że trafisz na informacje, których szukasz. Jeśli nie – pamiętaj, że zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić.

Internet światłowodowy

Pytania i odpowiedzi na temat usługi internetu światłowodowego.

Dokonaj pomiaru prędkości pod adresem www.speedtest.net wybierając serwer TONETIC GROUP Sp. z o.o. Prosimy mieć na uwadze, że miarodajny pomiar można wykonać jedynie przy połączeniu urządzenia światłowodowego i komputera przewodem Ethernet za pomocą karty sieciowej 1GBit/s. Wyniki oscylujące na poziomie 80-100Mbit/s sugerują podłączenie komputera za pomocą karty sieciowej 100Mbit/s, uszkodzenie kabla Ethernet lub podłączenie się do nieprawidłowego portu w urządzeniu światłowodowym (prawidłowy port to nr 1). Jeżeli pomimo tego typu weryfikacji poprzez bezpośrednie połączenie kablowe problem nadal występuje, wówczas należy skontaktować się z BOK. Nie wykonuj testu prędkości poprzez połączenie bezprzewodowe Wi-Fi. Duże znaczenie dla prędkości osiąganych w sieci Internet, mają urządzenia końcowe użytkownika takie jak komputer, tablet czy telefon. Bardzo często oprogramowanie (w tym wirusy) zainstalowane na komputerach potrafi znacząco zwalniać działanie Internetu. Przy tak dużych przepustowościach jakie oferuje Tonetic Group, bardzo istotną rolę odgrywa wydajność urządzenia na którym przeprowadzany jest test prędkości. Jednocześnie należy pamiętać iż sieć Internet to setki tysięcy połączonych ze sobą sieci komputerowych. Niektóre z nich mają przeciążone połączenia z Internetem i/lub serwery. Tym samym żaden operator telekomunikacyjny nie jest w stanie zagwarantować stałej prędkości do „całego” Internetu. W przypadku zaobserwowania znaczącego spadku prędkości Internetu uruchom ponownie urządzenie światłowodowe (wyłącz je na min. 15 sekund) oraz komputer, a następnie dokonaj ponownie pomiaru prędkości pod adresem www.speedtest.net wybierając serwer TONETIC GROUP Sp. z o.o.

Większość obecnie instalowanych urządzeń z funkcją Wi-Fi pracuje w standardach 802.11n oraz 802.11ac.
Powyższe standardy pozwalają na osiąganie realnych przepustowości na poziomie:
– 802.11n (N300) 40-80 Mbit/s;
– 802.11ac 200-600 Mbit/s (dużo zależy od karty Wi-Fi w komputerze).
Należy pamiętać iż transfer przez sieć Wi-Fi maleje razem ze wzrostem odległości.

Tak, urządzenia światłowodowe Tonetic Group współpracują ze wszystkimi standardowymi routerami kablowymi posiadającymi wejście WAN w standardzie Ethernet.
Chcąc podłączyć własny router do naszego urządzenia należy podłączyć port WAN swojego routera do portu LAN nr 1 urządzenia światłowodowego.
Zalecamy aby tą czynność wykonała osoba mająca podstawową wiedzę o sieciach komputerowych.

Adres IP w sieci Tonetic Group jest przyznawany automatycznie i jest zmieniany z częstotliwością ustaloną przez Operatora.
Klient ma możliwość wykupienia stałego i publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.

Jeżeli Twój komputer jest połączony z urządzeniem światłowodowym za pomocą kabla Ethernet i zauważyłeś, że połączenie z Internetem jest przerywane, wyłącz urządzenie z prądu (na min. 15 sekund), następnie wyjmij kabel Ethernet z urządzenia oraz komputera. Podłącz obie końcówki kabla Ethernet ponownie (musi być słyszalne wyraźne kliknięcie). Na koniec podłącz urządzenie do prądu. Odczekaj ok 5 minut.
Poprawnie podłączone do naszej sieci urządzenie światłowodowe można rozpoznać po świecących się stale na zielono diodach POWER i PON.
Wykonaj test prędkości wg procedury opisanej powyżej w punkcie nr 1.
Jeśli połączenie nie zostanie poprawione, należy skontaktować się z BOK w celu zgłoszenia usterki.

Nie. Sieć Tonetic Group oferuje łącza umożliwiające osiąganie maksymalnych prędkości w zależności od wybranego pakietu internetowego. Łącza gwarantujące prędkość (tzw. łącza z CIR) są przeznaczone do zastosowań profesjonalnych, a ich koszt jest kilkunastokrotnie wyższy niż łączy przeznaczonych do użytku domowego.
Niemniej jednak jakość naszej sieci zapewnia przepustowość ściągania 2,5Gbit/s (2500Mbit/s) i wysyłania 1,25Gbit/s (1250Mbit/s) od każdego Klienta do naszego routera, jak również parametry punkty styku między operatorskiego zapewniają 95-100% przepustowości wykupionego pakietu w obrębie całej sieci Internet i osiąganie PINGów do 5ms do większości zasobów Internetowych w kraju. Nie jest to jednak pasmo gwarantowane umownie, tzw. CIR.

Porty nie są blokowane. Urządzenie światłowodowe pracuje w trybie pracy zwanym „routerem”, który przydziela wyłącznie adresy wewnętrzne.
Chcąc podłączyć własny router do naszego urządzenia należy podłączyć port WAN swojego routera do portu LAN nr 1 urządzenia światłowodowego.
Zalecamy aby tą czynność wykonała osoba mająca podstawową wiedzę o sieciach komputerowych.

W pierwszej kolejności zweryfikuj poprawność podłączenia urządzenia światłowodowego do źródła zasilania oraz sprawdź pozycję przełącznika z tyłu urządzenia, jeśli taki występuje. Następnie wykonaj próbę restartu urządzenia światłowodowego poprzez odłączenie zasilacza z gniazda 230v i kabla zasilającego z urządzenia na min. 15 sekund. Jeżeli źródło zasilania działa prawidłowo (np. inne urządzenia podłączane do tego samego gniazda działają), wówczas udaj się do naszego BOK w celu wymiany urządzenia.

Tonetic Group nie ogranicza ilości urządzeń możliwych do podłączenia do Internetu.

Adresy IP w sieci TONETIC GROUP Sp. z o.o. są domyślnie przydzielane dynamicznie i są zmienne  z częstotliwością ustaloną przez Operatora.
Klient ma możliwość wykupienia stałego, publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.

Adres IP w sieciach TONETIC GROUP Sp. z o.o. jest zazwyczaj adresem prywatnym.
Klient ma możliwość wykupienia stałego, publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.

Adres IP w sieci TONETIC GROUP Sp. z o.o. jest przyznawany automatycznie i jest zmieniany z częstotliwością ustaloną przez Operatora.
Klient ma możliwość wykupienia stałego i publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.

Telefon komórkowy

Odpowiedzi na pytania odnośnie numerów komórkowych.

Apple iPhone XS
Apple iPhone XS Max
Apple iPhone XR
Apple iPhone 11
Apple iPhone 11 Pro
Apple iPhone 11 Pro Max
Apple iPhone SE 2nd gen
Apple iPhone 12 Mini
Apple iPhone 12
Apple iPhone 12 Pro
Apple iPhone 12 Pro Max
Apple iPhone 13 Mini
Apple iPhone 13
Apple iPhone 13 Pro
Apple iPhone 13 Pro Max
Motorola razr
Motorola razr 5G
Motorola razr 2022 5G
Huawei P40
Huawei P40 Pro
Huawei Mate 40 Pro
OPPO Reno6 Pro 5G
OPPO Find N2 Flip 5G
HAMMER Explorer pro
HAMMER Blade 3
HAMMER Blade 5G
HAMMER Construction
HAMMER myPhone Now
Samsung Galaxy A54 5G
Samsung Galaxy S20
Samsung Galaxy S20 5G
Samsung Galaxy S20+
Samsung Galaxy S20+ 5G
Samsung Galaxy S20 Ultra 5G
Samsung Galaxy S21 5G
Samsung Galaxy S21+ 5G
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
Samsung Galaxy S22 5G
Samsung Galaxy S22+ 5G
Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Samsung Galaxy S23 5G
Samsung Galaxy S23+ 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra 5G
Samsung Galaxy Note 20
Samsung Galaxy Note 20 5G
Samsung Galaxy Note 20+ 5G
Samsung Galaxy Fold
Samsung Galaxy Z Fold 2
Samsung Galaxy Z Filp
Samsung Galaxy Z Flip 5G
Samsung Galaxy Z Flip3 5G
Samsung Galaxy Z Fold 3 5G
Samsung Galaxy Z Flip4 5G
Samsung Galaxy Z Fold4 5G
Xiaomi 13 Lite 5G
Xiaomi 13 5G
Xiaomi 13 Pro 5G
Xiaomi 12T Pro 5G

Zostają wyłączone wszystkie przekierowania dla danego numeru.

  • ##002# – wyłączenie wszystkich usług

Przekierowanie zostaje wykonane gdy masz wyłączony telefon lub jesteś poza zasięgiem.

  • *62*48XXXxxxXXX# – włączanie usługi
  • *#62# – sprawdzanie stanu usługi
  • #62# – wyłączanie usługi

Przekierowanie zostaje wykonane gdy nie odbierasz przez dłuższy czas.

  • *61*48XXXxxxXXX# – włączanie usługi
  • *#61# – sprawdzanie stanu usługi
  • #61# – wyłączanie usługi

Przekierowanie zostaje wykonane gdy masz zajętą linię czyli prowadzisz już rozmowę.

  • *67*48XXXxxxXXX# – włączanie usługi
  • *#67# – sprawdzanie stanu usługi
  • #67# – wyłączanie usługi

Bezwarunkowe przekierowanie wszystkich połączeń przychodzących.

  • *21*48XXXxxxXXX# – włączanie usługi
  • *#21# – sprawdzanie stanu usługi
  • #21# – wyłączanie usługi

Gdzie 48XXXxxxXXX należy podać pełny numer wraz z kierunkowym kraju (48 dla Polski).

Obsługa możliwość włączenia/wyłączenia drugiej linii na numerze telefonu.

  • *43# – włączanie usługi
  • *#43# – sprawdzanie stanu usługi
  • #43# – wyłączanie usługi

Jednorazowe kody po wpisaniu których użytkownik otrzymuje informację.

  • *101# – stan pakietu minut
  • *102# – limit wydatków
  • *103# – stan pakietu SMS
  • *106# – stan pakietu danych
  • *120# – zadzwoń do mnie
  • *121# – sprawdź swój numer

Telefon stacjonarny

Informacje o numerze stacjonarnym.

Po aktywacji usługi w przypadku zajętości linii na numer zdefiniowany podczas aktywacji będą przekierowywane wszystkie połączenia.

  • *67*XXXyyyZZZ# – włączenie usługi z przekierowaniem rozmów na numer XXXyyyZZZ
  • *#67# – sprawdzanie stanu usługi
  • #67# – wyłączenie usługi

Numer XXXyyyZZZ to numer na przykład numer telefonu komórkowego bez kierunkowego kraju (48 dla Polski) lub numer stacjonarny tylko z numerem kierunkowym międzymiastowym (wskaźnik strefy numeracyjnej, dla przykładu Wołomin – 22).

Po aktywacji usługi w każdym przypadku na numer zdefiniowany podczas aktywacji będą przekierowywane wszystkie połączenia.

  • *21*XXXYYYZZZ# – włączenie usługi z przekierowaniem rozmów na numer XXXYYYZZZ
  • *#21# – sprawdzanie stanu usługi
  • #21# – wyłączenie usługi

Jeżeli usługa zostanie włączona, połączenia bez prezentacji numeru (czyli numery zastrzeżone) będą odrzucane.

  • *28# – włączanie usługi
  • *#28# – sprawdzanie stanu usługi
  • #28# – wyłączanie usługi

Oczywiście, nie blokujemy tego typu rozwiązań. Aby uzyskać dane do logowania należy się skontaktować z BOK adresem e-mail przypisanym do konta klienta (znajduje się on również na umowie). Jako informacja zwrotna zostaną przesłane dane do logowania takie jak adres serwera, login oraz hasło.