Internet światłowodowy
Pytania i odpowiedzi na temat usługi internetu światłowodowego.
Większość obecnie instalowanych urządzeń z funkcją Wi-Fi pracuje w standardach 802.11n oraz 802.11ac.
Powyższe standardy pozwalają na osiąganie realnych przepustowości na poziomie:
– 802.11n (N300) 40-80 Mbit/s;
– 802.11ac 200-600 Mbit/s (dużo zależy od karty Wi-Fi w komputerze).
Należy pamiętać iż transfer przez sieć Wi-Fi maleje razem ze wzrostem odległości.
Tak, urządzenia światłowodowe Tonetic Group współpracują ze wszystkimi standardowymi routerami kablowymi posiadającymi wejście WAN w standardzie Ethernet.
Chcąc podłączyć własny router do naszego urządzenia należy podłączyć port WAN swojego routera do portu LAN nr 1 urządzenia światłowodowego.
Zalecamy aby tą czynność wykonała osoba mająca podstawową wiedzę o sieciach komputerowych.
Adres IP w sieci Tonetic Group jest przyznawany automatycznie i jest zmieniany z częstotliwością ustaloną przez Operatora.
Klient ma możliwość wykupienia stałego i publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.
Jeżeli Twój komputer jest połączony z urządzeniem światłowodowym za pomocą kabla Ethernet i zauważyłeś, że połączenie z Internetem jest przerywane, wyłącz urządzenie z prądu (na min. 15 sekund), następnie wyjmij kabel Ethernet z urządzenia oraz komputera. Podłącz obie końcówki kabla Ethernet ponownie (musi być słyszalne wyraźne kliknięcie). Na koniec podłącz urządzenie do prądu. Odczekaj ok 5 minut.
Poprawnie podłączone do naszej sieci urządzenie światłowodowe można rozpoznać po świecących się stale na zielono diodach POWER i PON.
Wykonaj test prędkości wg procedury opisanej powyżej w punkcie nr 1.
Jeśli połączenie nie zostanie poprawione, należy skontaktować się z BOK w celu zgłoszenia usterki.
Nie. Sieć Tonetic Group oferuje łącza umożliwiające osiąganie maksymalnych prędkości w zależności od wybranego pakietu internetowego. Łącza gwarantujące prędkość (tzw. łącza z CIR) są przeznaczone do zastosowań profesjonalnych, a ich koszt jest kilkunastokrotnie wyższy niż łączy przeznaczonych do użytku domowego.
Niemniej jednak jakość naszej sieci zapewnia przepustowość ściągania 2,5Gbit/s (2500Mbit/s) i wysyłania 1,25Gbit/s (1250Mbit/s) od każdego Klienta do naszego routera, jak również parametry punkty styku między operatorskiego zapewniają 95-100% przepustowości wykupionego pakietu w obrębie całej sieci Internet i osiąganie PINGów do 5ms do większości zasobów Internetowych w kraju. Nie jest to jednak pasmo gwarantowane umownie, tzw. CIR.
Porty nie są blokowane. Urządzenie światłowodowe pracuje w trybie pracy zwanym „routerem”, który przydziela wyłącznie adresy wewnętrzne.
Chcąc podłączyć własny router do naszego urządzenia należy podłączyć port WAN swojego routera do portu LAN nr 1 urządzenia światłowodowego.
Zalecamy aby tą czynność wykonała osoba mająca podstawową wiedzę o sieciach komputerowych.
W pierwszej kolejności zweryfikuj poprawność podłączenia urządzenia światłowodowego do źródła zasilania oraz sprawdź pozycję przełącznika z tyłu urządzenia, jeśli taki występuje. Następnie wykonaj próbę restartu urządzenia światłowodowego poprzez odłączenie zasilacza z gniazda 230v i kabla zasilającego z urządzenia na min. 15 sekund. Jeżeli źródło zasilania działa prawidłowo (np. inne urządzenia podłączane do tego samego gniazda działają), wówczas udaj się do naszego BOK w celu wymiany urządzenia.
Tonetic Group nie ogranicza ilości urządzeń możliwych do podłączenia do Internetu.
Adresy IP w sieci TONETIC GROUP Sp. z o.o. są domyślnie przydzielane dynamicznie i są zmienne z częstotliwością ustaloną przez Operatora.
Klient ma możliwość wykupienia stałego, publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.
Adres IP w sieciach TONETIC GROUP Sp. z o.o. jest zazwyczaj adresem prywatnym.
Klient ma możliwość wykupienia stałego, publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.
Adres IP w sieci TONETIC GROUP Sp. z o.o. jest przyznawany automatycznie i jest zmieniany z częstotliwością ustaloną przez Operatora.
Klient ma możliwość wykupienia stałego i publicznego adresu IP. W tym celu prosimy o kontakt do BOK.
Telefon komórkowy
Odpowiedzi na pytania odnośnie numerów komórkowych.
Zostają wyłączone wszystkie przekierowania dla danego numeru.
- ##002# – wyłączenie wszystkich usług
Przekierowanie zostaje wykonane gdy masz wyłączony telefon lub jesteś poza zasięgiem.
- *62*48XXXxxxXXX# – włączanie usługi
- *#62# – sprawdzanie stanu usługi
- #62# – wyłączanie usługi
Przekierowanie zostaje wykonane gdy nie odbierasz przez dłuższy czas.
- *61*48XXXxxxXXX# – włączanie usługi
- *#61# – sprawdzanie stanu usługi
- #61# – wyłączanie usługi
Przekierowanie zostaje wykonane gdy masz zajętą linię czyli prowadzisz już rozmowę.
- *67*48XXXxxxXXX# – włączanie usługi
- *#67# – sprawdzanie stanu usługi
- #67# – wyłączanie usługi
Bezwarunkowe przekierowanie wszystkich połączeń przychodzących.
- *21*48XXXxxxXXX# – włączanie usługi
- *#21# – sprawdzanie stanu usługi
- #21# – wyłączanie usługi
Gdzie 48XXXxxxXXX należy podać pełny numer wraz z kierunkowym kraju (48 dla Polski).
Obsługa możliwość włączenia/wyłączenia drugiej linii na numerze telefonu.
- *43# – włączanie usługi
- *#43# – sprawdzanie stanu usługi
- #43# – wyłączanie usługi
Jednorazowe kody po wpisaniu których użytkownik otrzymuje informację.
- *101# – stan pakietu minut
- *102# – limit wydatków
- *103# – stan pakietu SMS
- *106# – stan pakietu danych
- *120# – zadzwoń do mnie
- *121# – sprawdź swój numer
Telefon stacjonarny
Informacje o numerze stacjonarnym.
Po aktywacji usługi w przypadku zajętości linii na numer zdefiniowany podczas aktywacji będą przekierowywane wszystkie połączenia.
- *67*XXXyyyZZZ# – włączenie usługi z przekierowaniem rozmów na numer XXXyyyZZZ
- *#67# – sprawdzanie stanu usługi
- #67# – wyłączenie usługi
Numer XXXyyyZZZ to numer na przykład numer telefonu komórkowego bez kierunkowego kraju (48 dla Polski) lub numer stacjonarny tylko z numerem kierunkowym międzymiastowym (wskaźnik strefy numeracyjnej, dla przykładu Wołomin – 22).
Po aktywacji usługi w każdym przypadku na numer zdefiniowany podczas aktywacji będą przekierowywane wszystkie połączenia.
- *21*XXXYYYZZZ# – włączenie usługi z przekierowaniem rozmów na numer XXXYYYZZZ
- *#21# – sprawdzanie stanu usługi
- #21# – wyłączenie usługi
Jeżeli usługa zostanie włączona, połączenia bez prezentacji numeru (czyli numery zastrzeżone) będą odrzucane.
- *28# – włączanie usługi
- *#28# – sprawdzanie stanu usługi
- #28# – wyłączanie usługi
Oczywiście, nie blokujemy tego typu rozwiązań. Aby uzyskać dane do logowania należy się skontaktować z BOK adresem e-mail przypisanym do konta klienta (znajduje się on również na umowie). Jako informacja zwrotna zostaną przesłane dane do logowania takie jak adres serwera, login oraz hasło.